Times: Germania nu este o ţară atât de eficientă, cum se crede de obicei

20:33, 25 ianuarie 2019 | Actual, Externe | 1080 vizualizări | Nu există niciun comentariu Autor:

În Germania, care se bucură de reputaţia unei ţări eficiente în lume, situaţia nu este atât de roză, relatează The Times, citat de RT. Întârzierile în construcţii şi reparaţii, starea inadecvată a unităţilor din infrastructura de transport, blocajele de trafic şi acoperirea incompletă a Internetului sunt problemele cu care se confruntă adesea germanii.

” Am uitat cum să construim?” – o astfel de întrebare retorică disperată poate fi aşteptată în titlul unui ziar italian sau, probabil, chiar şi în presa britanică în timpul următorului său atac de auto-flagelare, dar nu în Germania, scrie The Times. Între timp, uneori se pare că această naţiune mândră de ingineri şi experţi tehnici crapă pe la cusături.

” Germania se află în pragul unui colaps de transport „, a declarat deputatul Bundestag-ului, Oliver Lüksic, din Partidul Liber Democrat. – În fiecare vară există întârzieri de zbor la scară largă. Extinderea aeroporturilor nu funcţionează nicăieri, pe lângă faptul că există un deficit de piloţi .”

Acesta a deplâns de asemenea faptul că punctualitatea transportului feroviar german este ” terifiantă „. Tot potrivit lui, zeci de mii de poduri feroviare şi rutiere sunt mai curând nişte bombe cu efect întârziat.

” Avem o reţea de drumuri foarte bună, dar, în acelaşi timp, există întârzieri masive în repararea lor”, a spus Oliver Lukšić.

Raportul Ministerului Transporturilor din Germania, publicat ca urmare a scurgerilor de informaţii, spune că fiecare al optulea pod din ţară se află într-o ” stare inadecvată „.
Construcţia noului aeroport Berlin-Brandenburg este cu o întârziere de nouă ani faţa de graficul stabilit, mai mult ca atât, bugetul pentru construcţia sa a fost depăşit cu aproape 4 miliarde de euro. Ceremonia de deschidere a acestui aeroport, planificată pentru 2012, a trebuit să fie anulată cu patru săptămâni înainte de eveniment, pentru că clapele ventilaţiei în caz de urgenţă nu funcţionau. Directorul tehnic a încercat să rezolve această problemă cu ajutorul unei interfeţe „om-maşină”, care s-a dovedit a fi un eufemism pentru 700 de lucrători fără calificarea necesară pentru muncă plătită, care trebuiau să deschidă şi închidă clapele manual. În cele din urmă, brigada locală de pompieri s-a opus unei astfel de decizii.

Iar lista acestor cazuri poate fi continuată, scrie The Times. Doar unul dintre cele cinci trenuri interurbane ale Deutsche Bahn este pe deplin funcţional. Un sfert dintre toţi pasagerii de trenuri ajung la destinaţie cu întârziere de 6 minute. În fiecare zi se formează blocaje pe drumurile germane cu o lungime totală de 4 mii km.

Dar, în mod clar, diferenţa dintre reputaţia unei ţări eficiente şi starea reală a lucrurilor este una demnă de reţinut în reţelele de telecomunicaţii germane. Astfel, conform unui raport publicat recent, acoperirea cu Internet în Germania este mai neuniformă decât în Albania.

De foarte multe ori, actualul guvern are obsesia de a echilibra cheltuielile astfel încât să atingă aşa numitul grad „zero-zero”. După cum arată ziarul, nu departe de biroul din Berlin al The Times, pe stradă stă un ceas digital,m care arată starea datoriei naţionale a Germaniei. În fiecare secundă aceasta este redusă cu câteva sute de euro, se menţionaează în articol.

Navighează dupa cuvinte-cheie: ,