„2000 de ani întru Hristos și-același Sfânt Botez! Voi, tovarășii lui Marx, nu schimbați al nostru crez!”

10:07, 16 februarie 2021 | Externe, Religie, Social | 140 vizualizări | Nu există niciun comentariu Autor:

Membrii grupului „N.O.I.” (Neam, Onoare, Identitate) l-au întâmpinat luni la Catedrala Patriarhală din Capitală pe profesorul de biologie Vladimir Dumitru, pretins formator civic care a inițiat o petiție Declic pentru a schimba practica botezului ortodox, considerat „brutal” și „riscant” de către aproape 65.000 de cetățeni neîmbisericiți sau slab catehizați. Societatea civilă creștină le-a transmis acest mesaj: „2000 de ani întru Hristos și-același Sfânt Botez! Voi, tovarășii lui Marx (Declic), nu schimbați al nostru crez!”.

Filmarea cu reacția grupului NOI este disponibilă la pe pagina Legitimă Apărare, precum și la finalul acestui articol.

După ce un pruncul Iustin din Suceava a murit la 12 ore după momentul primirii Sfântului Botez prin întreită afundare, săptămâna trecută s-a iscat o isterie anti-bisericească în mediile ateiste. Ca urmare a acesteia, luni organizația Declic.ro, care găzduiește o platformă de petiții online, a depus împreună cu inițiatorul Vladimir Dumitru la Patriarhia Română petiția prin care se cere schimbarea practicii milenare a botezului.

„Petiția este gândită nu în sensul de a desființa acest ritual al botezului ortodox, ci de a schimba acea practică uneori brutală, care comportă riscul înecului, mai ales în cazurile copiilor cu probleme de sănătate, dar nu numai. Petiția nu este îndreptată împotriva instituției Bisericii sau împotriva preoților, ci are o intenție constructivă”, a declarat inițiatorul petiției, Vladimir Dumitru”, a scris organizația Declic.ro, luni, pe Facebook.

Vladimir Dumitru s-a mulțumit să afirme pe pagina lui doar că a făcut la Catedrala Patriarhală din București „O vizită fulger specială, „de lucru și prietenie” :)”.

Despre câtă prietenie nutrește profesorul ateu cu nume și prenume de sfânt la adresa Bisericii se vede din textul pe care l-a conceput, în care asociază Botezul pruncilor cu „brutalizarea” și explică BOR ce „trebuie” sau ce se va „impune” să facă în propria-i tradiție liturgică: să „desființeze” ritualul în forma în care se săvârșește de 2.000 de ani.

Declic, platformă finanțată cu fonduri norvegiene și bani de la rețeaua de fundații a lui George Soroș, se auto-definește ca o comunitate independentă, care se ghidează după valorile oamenilor obișnuiți. De atâta imparțialitate, organizația „preocupată” de tradițiile creștine A CENZURAT în trecut petiții inițiate de creștini cu mii de semnături de susținere, iar acum își permite pe un ton fals-conciliator să îi spună Bisericii Ortodoxe Române cum „trebuie” să boteze copiii creștinilor și ce trebuie să „desființeze” din practica sa liturgică.

„Având în vedere situațiile tragice în urma cărora au murit prunci după cufundarea în apa din cristelniță, BISERICA trebuie să reglementeze urgent această practică!

NU cerem anularea practicii Botezului ci modificarea ei, astfel încât să fie prevenite aceste de riscuri inutile și chiar absurde!

Cum se poate face?

Prin udarea simbolică a capului pruncului cu apa din cristelniță și nu cu smuceli și chiar brutalitate (cazuri ce-i drept izolate dar au existat!), așa cum se poate observa din dovezile filmate de-a lungul timpului…

Precizări foarte clare:

  1. Această petiție – moderată și constructivă, este adresată BISERICII ORTODOXE ROMÂNE și NU este îndreptată împotriva unor persoane, nu este împotriva Bisericii ci este tocmai pentru rezolvarea definitivă a unei situații foarte controversate în urma căreia s-au întâmplat multe accidente în urma cărora au murit bebelușii…
  2. Unii poate vor argumenta că mulți preoți deja o fac în acest mod (doar stropirea simbolică) – cinste lor!- dar petiția are scopul de a impune această practică pentru totdeauna și în toate bisericile din România și Diaspora!
  3. Este Timpul să ne dăm mâna- mireni și clerici- pentru îndreptarea definitivă a acestor lucruri!”, consideră autorii petiției postate pe site-ul Declic.

Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, le răspunde fanilor Declic că ei pot democratic să scrie și să depună orice petiție, însă „modul în care se desfășoară un ritual religios ține exclusiv de uriașa responsabilitate individuală și comunitară a membrilor” Bisericii.

„Redactarea și depunerea unei petiții publice adresată unei instituții este perfect legală în spațiul democratic. Aspectul legalității nu este însă totdeauna implicit sinonim cu cel al adecvării la realitatea vizată prin demersul respectiv. Mai ales când instituția destinatară este un cult religios recunoscut și respectat de stat, iar subiectul petiției este unul care vizează o structură cultic-liturgică. Modul în care se desfășoară un ritual religios ține exclusiv de uriașa responsabilitate individuală și comunitară a membrilor unei Biserici, care trebuie să gândească și să materializeze singură, în limitele cadrului juridic general stabilit de autorități, elementele ce compun structura practică a Tainei (Botezului) pe care o împărtășește credincioșilor ei”, a afirmat purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, citat de Știri pe Surse.

După cum s-a relatat anterior, preotul prof. dr. Vasile Mihoc, specialist în Studiul Noului Testament, a explicat de ce Taina Botezului se face prin întreită afundare încă din epoca apostolică, deși sunt admise unele adaptări punctuale – care nu desființează regula generală – în funcție de situația concretă.

„Întreita afundare este legată de faptul că botezul creștin este un botez în numele Sfintei Treimi. Și avem mărturia foarte clară la Matei, capitolul 28: la întâlnirea ucenicilor cu Iisus cel Înviat, Mântuitorul le spune: Mergând, învățați toate neamurile, botezându-i în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh! Or, întreita afundare exprimă credința treimică și că botezul este un botez în numele Sfintei Treimi, iar această învățătură și practică creștină este mărturisită și într-o foarte importantă scriere post-apostolică din veacul întâi (al erei creștine – n.red.). Este vorba de Didahia celor 12 Apostoli, unde se spune net: Cât despre botez, să botezați în apă vie – ὕδωρ ζῶν (hydōr zōn), adică apă de izvor – în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh! Deci, cuvântul de la Matei e reluat acolo și arată că creștinii de la început s-au botezat în numele Sfintei Treimi, de unde și întreita afundare”, a spus pr. prof. dr. Vasile Mihoc la Radio Trinitas.

Specialistul în studiu biblic arată că, potrivit Didahiei celor 12 Apostoli – document din primul secol creștin -, botezul care se realizează prin întreită afundare în apă de izvor poate fi, în mod excepțional, adaptat unor situații particulare.

„Dacă nu este apă vie (apă de izvor), să se boteze și în altă apă. Dacă nu este apă rece, se poate boteza și cu apă caldă. Și dacă nu există de ajuns nici una nici alta, atunci să se toarne apă pe capul celui care se botează, de trei ori, în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh”, mai arată părintele Mihoc.

Este drept că situațiile excepționale trebuie semnalate preotului oficiant înainte de înfăptuirea botezului, ceea ce părinții și nașii pruncului Iustin de la Suceava au omis să facă. Acesta a decedat 12 ore mai târziu, din cauza unei afecțiuni preexistente, la spital, iar nu la biserică, după cum s-a demonstrat cu probe video.

Sursa: https://www.activenews.ro