17 asistente medicale în șoc anafilactic după injectarea cu vaccinul Pfizer în Japonia

21:57, 11 martie 2021 | Externe, Social | 110 vizualizări | Nu există niciun comentariu Autor:

Ministerul japonez al Sănătății a informat că încă nouă femei, pe lângă alte opt, au suferit reacții alergice severe după ce au fost vaccinate împotriva noului coronavirus, a relatat miercuri presa locală, potrivit agenției chineze Xinhua, citată de Agerpres.

Potrivit Ministerului Sănătății, mai multe unități medicale au raportat că angajate ale lor cu vârste cuprinse între 20 și 50 de ani au prezentat reacții de tip anafilactic după ce au fost inoculate cu vaccinul anti-COVID-19 dezvoltat de gigantul farmaceutic american Pfizer și de partenerul său german BioNTech.

Ministerul nipon a precizat că femeile fuseseră inoculate cu vaccinul Pfizer luni și că, în pofida reacției alergice severe, toate se simt bine în prezent.

Kyodo News și Japan Times anunță că Ministerul Sănătății a reclamat că procentul este mai ridicat decât cel din Statele Unite și ministrul a solicitat declanșarea unei investigații condusă de un grup de experți. În România, în ciuda a cel puțin 10 morți suspecte după vaccin, nimeni nu a declanșat o cercetare oficială a cauzelor acestor decese.

Ministerul și presa locală au raportat că până marți, la ora 17:00, 107.558 de lucrători din sistemul medical fuseseră vaccinați. Dintre aceștia, 17 femei au prezentat reacții alergice de tip șoc anafilactic.

Șocul anafilactic este potențial letal și este cauzat de o reacție alergică severă la un antigen față de care organismul a devenit hipersensibil.

Sursa: https://www.activenews.ro