Trustul Ringier a instruit toți jurnaliștii din subordine să SUSȚINĂ politicile Guvernului în pandemie

22:48, 3 ianuarie 2022 | Externe, Politica, Social | 176 vizualizări | Nu există niciun comentariu Autor:

Grupul Ringier, care are organe mass-media în Elveția dar și mai multe țări europene, inclusiv România, a renunțat la obiectivitatea jurnalistică și s-a transformat în „megafonul statului” în ceea ce privește politicile privind combaterea pandemiei, scrie jurnalistul și istoricul elvețian Philipp Gut pe siteul publicației Ostschweiz.

Într-un articol publicat chiar în ultima zi a anului trecut, Gut scoate la iveală o înregistrare din Februarie 2021, în care Marc Walder – CEO și Președinte al Comitetului Executiv al Grupului-, recunoaște că politica Ringier a fost și este să susțină politicile guvernelor în ceea ce privește pandemia, inclusiv în România.

Șeful din Elveția al cotidianului Libertatea recunoaște că trustul Ringier a instruit toți jurnaliștii din subordine să SUSȚINĂ politicile Guvernului în pandemie, pentru „a nu crea o diviziune între societate și guverne” | VIDEO | R3media

Întrebat de o participantă la discuție, „Cum vedeți rolul mass-mediei în pandemiei”, persoana numărul 2 din Ringier a răspuns astfel:

„În toate țările unde suntem activi – și aș fi fericit ca informația să nu părăsească acest grup – am avut inițiativa de a spune: dorim, ca prin acoperirea mediatică pe care o oferim, să sprijinim Guvernul, pentru pentru a trece cu bine prin criza care urmează”.

Conștient că această afirmație spulberă orice pretenție de libertate editorială și obiectivitate, Walder exemplifică: „Grupul Blic, foarte influent în Elveția în ceea ce privește articolele despre covid ar putea fi mai dur și poate unii dintre voi ziceți: `Da, mușcați-i (pe politicieni – n.r.), toți dorm și nu fac față`”.

Conform șefului lui Cătălin Tolontan, rolul presei nu este acela de a pune întrebări, ci de a nu crea o diviziune între Guvern și societate.

„Teza mea este, ca să mă întorc la întrebare, nu face nimănui bine în acest moment. Trebuie să încercăm că indiferent dacă politicienii acționează sau nu destul de repede, nu pierd cetățenii. Aici, media nu trebuie să conducă la formarea unei diviziuni între societate și Guvern”, a spus Walder.

Comentând afirmațiile lui Walder, istoricul Philipp Gut scrie că acestea „trimit fiori pe șirea spinării. O asemenea complicitate evidentă între stat și mass-media este cunoscută doar în regimurile autoritare, ca să mă exprim așa. Sunt stupefiat să notez că grupul media Ringier dispare de la sine ca entitate independentă și critică și în loc de jurnalism face PR pentru Guvern”.

Aceste afirmații confirmă ceea ce cititorii au putut observa cu ochiul liber. În România, „nava amiral” a grupului Ringier este cotidianul Libertatea, condus de către Cătălin Tolontan.

„Libertatea” a susținut fățiș toate măsurile implementate de guvernele care s-au perindat pe la conducerea României în ultimii doi ani. De asemenea, „Libertatea” și-a făcut un obicei din a-i denigra pe cei care au pus la îndoială acțiunile Guvernului.

Șeful „Libertatea”, Cătălin Tolontan nu s-a sfiit să acuze Biserica Ortodoxă de faptul că ar avea  un „decerebrat mandat antiștiință, o patologică fobie la cunoaștere”, pentru că și-a păstrat neutralitatea față de campania de vaccinare.

De altfel, în campania „bani pentru presă”, companiile Ringier din România au încasat peste 260.000 de euro de la Guvern, pentru a susține „informările” privind pandemia.

În România,  conform siteului său oficial grupul Ringier controlează următoarele publicații: Avantaje, ejobs, Gazeta Sporturilor (gsp), Libertatea, Libertatea pentru Femei, Povestea mea, Povești de Viață, TV Satelit, Unica, TV Mania și Viva.

Sursa: https://r3media.ro