Iisus nu a vaccinat pe nimeni

10:43, 13 ianuarie 2021 | Actual, Religie | 236 vizualizări | Nu există niciun comentariu Autor:

Unii mai dornici de afirmare, de ieșire din comun sau de popularitate, fac tot felul de afirmații care te lasă trăznit. Cineva ne zice așa… cu ghilimele că ce…”oare Iisus nu a vaccinat oameni?” și aduce ca un argument vindecarea orbului din naștere când Iisus a luat țărână și a pus pe chipul orbului. Pai nici cu ghilimele și nici fără ghilimele Iisus nu a „vaccinat” pe nimeni. În acel pasaj din Sfânta Scriptură, Iisus a luat pământ și a pus orbului pe pleoape, umplând cu pământ orbita (cavitatea craniană care adăpostește ochiul), arătând astfel Cine este creatorul pământului, lumii, omului și tot ceea ce ne înconjoară. Practic Fiul lui Dumnezeu i-a făcut ochii orbului din naștere, i-a creat atunci pe loc. Pe de altă parte, prin acest pasaj a arătat din ce este făcut omul, așa cum se zice în Sfânta Scriptură: „Atunci, luând Domnul Dumnezeu țărână din pământ, a făcut pe om și a suflat în fața lui suflare de viață și s-a făcut omul ființă vie.” Facerea 2, 7. Astfel Mântuitorul a întărit acest aspect în fața oamenilor prezenți la această minune. A arătat că El este Creatorul și că omul este făcut din pământ. Nu spun eu acestea pentru că nu eu sunt acela atât de învățat sau trăitor încât tâlcuiesc Sfintele Evanghelii, ci acestea le-au spus Sfinții Părinți. Vă las mai jos câteva cuvinte patristice:

„(Ioan 9, 6) Acestea zicând, a scuipat jos și a făcut tină din scuipat, și a uns cu tină ochii orbului.
El a vindecat pe alții doar cu cuvântul… Dar Domnul a dăruit vederea celui care era orb din naștere, nu prin cuvânt, ci printr-o acțiune exterioară.

El a făcut aceasta nu din întâmplare, nici pentru că așa s-a nimerit. A făcut în acest fel pentru a arăta că este aceeași mână a lui Dumnezeu aici ca și cea care a creat pe om la început. Și deci, când ucenicii L-au întrebat de ce s-a născut orb, dacă din vina lui sau a părinților lui, Iisus a spus Nici acest om, nici părinții lui nu au păcătuit, ci ca să se arate în el lucrările lui Dumnezeu. Lucrarea lui Dumnezeu este, în cele din urmă, crearea omului. El a făcut aceasta printr-o acțiune exterioară, așa cum spune Scriptura: Și Domnul a luat țărână din pământ și a făcut pe om (Facere 2, 7).

Observați aici cum Domnul a scuipat pe pământ și a făcut lut și a uns cu tină ochii lui, arătând cum a fost făcută întreaga creație. El a făcut clară aceasta celor care pot înțelege, căci aceasta era aceeași mână a lui Dumnezeu prin care omul a fost făcut din țărână. Căci ceea ce Cuvântul creator nu a făcut în pântece, a făcut deschis aici. El a făcut aceasta pentru ca lucrările lui Dumnezeu să fie evidente în Sine și pentru ca noi să nu căutăm acum vreo altă mână prin care umanitatea a fost creat.

Nu trebuie să căutăm nici un alt Tată, știind că mâna lui Dumnezeu care ne-a creat în început și ne formează în pântece, în vremurile de pe urmă ne-a căutat pe noi, cei pierduți. El și-a recăpătat oaia cea pierdută și a pus-o pe umerii Săi și a adus-o cu bucurie în pășunea vieții. – Sfântul Irineu de Lugdunum, Contra ereziilor, 5.15.2, traducere pentru Doxologia.ro de Iosif Agaton”
„(Ioan 9, 6) Acestea zicând, a scuipat jos și a făcut tină din scuipat, și a uns cu tină ochii orbului.

Și de ce n-a folosit apă în locul salivei pentru tină? El voia să-l trimită pe om la Siloam. Dar pentru ca să nu fie atribuită vreo putere fântânii, ci ca tu să înțelegi că puterea vine din gura Lui, aceeași care a format și a deschis ochii omului, El a scuipat pe pământ. Și apoi, pentru ca tu să nu gândești că a fost pământul cel care l-a vindecat, i-a poruncit să se spele. Sfântul Ioan Hrisostom, Omilii la Evanghelia după Ioan, 57.1., traducere pentru Doxologia.ro de Iosif Agaton”
„(Ioan 9, 6) Acestea zicând, a scuipat jos și a făcut tină din scuipat, și a uns cu tină ochii orbului.

Din nou te întreb: Ce încearcă să ne spună scuipând pe pământ, amestecând saliva Lui cu pământul și punându-l pe ochii orbului, spunând: Mergi și te spală la scăldătoarea Siloamului (care se tâlcuiește trimis). Care este înțelesul acțiunii Domnului în aceasta? Desigur, una de mare însemnătate, pentru că persoana atinsă se Iisus primește mai mult decât vederea .Într-o clipă, vedem deopotrivă puterea dumnezeirii Lui și forța sfințeniei Lui. În calitate de lumină dumnezeiască, El l-a atins pe acest om și l-a luminat. Ca Preot, printr-o lucrare care simbolizează Botezul, a sădit în el lucrarea Lui de mântuire. Singura rațiune pentru amestecarea pământului cu saliva și ungerea cu ea a ochilor este aceea că El a creat pe primul om din pământ și că acest pământ, care este carnea noastră, poate primi lumina vieții veșnice prin Taina Botezului.Și tu trebuie să mergi la Siloam, adică, la Cel care a fost trimis de Tatăl, așa cum spune în Evanghelie: Învățătura Mea nu este a Mea, ea vine de la Cel care M-a trimis pe Mine. Lasă-L pe Hristos să te spele, și atunci vei vedea. Vino și te botează, este vremea. Vino repede și vei putea să spui: Am mers și m-am spălat. Și tu vei putea spune: Am fost orb și acum văd. Și cum a spus omul cel orb când ochii lui au început să primească lumina, și tu poți să spui: Noaptea este pe sfârșite, ziua este aproape. Sfântul Ambrozie de Mediolanum, Scrisori, 67.4-6, traducere pentru Doxologia.ro de Iosif Agaton”
Așadar, nu trebuie să facem din Iisus Hristos un Dumnezeu neputincios cum că a luat materie ca să vindece sau mai degrabă să dea nevăzătorului ceea ce nu avea, adică ochi. Hai să nu încercăm să fim noi aceia mai presus de marii Sfinți Părinți și Sfinți cu adevărat teologi.

Dacă vrem să fim mai presus de aceștia cădem în alte ispite și mai ducem și pe alții în eroare. Iisus nu a „vaccinat” pe nimeni pentru că El este Izvorul sănătății, Lumina care alungă întunericul, Doctorul sufletelor și trupurilor noastre. El nu are nevoie de nici o materie ca să vindece, El fiind Doctorul desăvârșit.

Sursa: https://www.activenews.ro