Kievul a ignorat avertizarea de a-şi închide spaţiul aerian, înainte de prăbuşirea zborului MH17

16:58, 15 decembrie 2014 | Externe | 877 vizualizări | Nu există niciun comentariu Autor:

Ucrainei i s-a cerut să închidă spaţiul aerian pentru aviaţia civilă în iulie, cu câteva zile înainte de doborârea zborului MH17 al Malaysia Airlines, dar a ignorat avertizarea, susţine The Sunday Times, în ediţia electronică.

Cotidianul britanic The Sunday Times a relevat, pe baza unor surse din Eurocontrol, că Ucraina a ignorat avertismentul şi spaţiul aerian a rămas deschis şi la 17 iulie, data la care a fost doborât avionul cu aproape 300 de persoane la bord, scrie nltimes.nl, citată de ziare.com.

Eurocontrol ar fi vorbit direct cu controlorii de trafic ucraineni cu privire la potenţiala ameninţare la adresa traficului, după ce peste 20 de unităţi ale armatei ucrainene au fost doborâte de separatiştii proruşi din estul ţării.

Sursa citată susţine că, pe lângă aceste aparate doborâte, au mai existat două motive „de îngrijorare serioasă” cu privire la situaţia din estul Ucrainei: separatiştii bruiau frecvenţele de comunicare ale traficului aerian şi avusese loc o rupere a comunicării între controlul de trafic ucrainean şi cel rusesc.

Cu toate acestea, ucrainenii au continuat să lase avioanele să survoleze zona afectată. Sursele citate au declarat că Eurocontrol nu are competenţa de a interveni în deciziile ţărilor, precizează Sunday Times, citată de Mediafax.

Potrivit Russia Today, care citează cotidianul britanic, Ucraina a fost de acord doar să crească înălţimea minimă la care puteau zbura avioanele civile în regiune de la opt la 9,7 kilometri.

„Învinovăţesc autorităţile ucrainene pentru că nu au închis spaţiul aerian şi Malaysia Airlines pentru că nu a luat decizia de a evita ţara”, a declarat Robby Oehlers, al cărui văr a decedat în accident, pentru Sunday Times.

Pasagerii avionului malaysian au murit din considerente financiare şi politice, a declarat Elmar Giemulla, avocatul familiilor a patru victime de origine germană.

„Probabil că autorităţile ucrainene au vrut să evite pierderea veniturilor din taxele de tranzit – de până la un miliard de dolari pe an – şi din motive politice, având în vedere că închiderea spaţiului aerian înseamnă recunoaşterea pierderii controlului şi a suveranităţii”, a declarat Giemulla.

Boeingul 777 al companiei Malaysia Airlines s-a prăbuşit în estul Ucrainei pe 17 iulie, în timp ce se deplasa pe ruta Amsterdam-Kuala Lumpur. Toţi cei 298 de oameni aflaţi la bord – pasageri și echipaj – au murit, cei mai mulţi dintre ei fiind de naţionalitate olandeză. Rusia şi Ucraina s-au acuzat reciproc pentru această tragedie.