Document: Pentagonul a plătit o firmă de PR pentru propagandă teroristă

17:14, 3 octombrie 2016 | Externe | 2631 vizualizări | Nu există niciun comentariu Autor:

Pentagonul a plătit cu 540 de milioane de dolari o firmă de PR din Marea Britanie pentru a edita videoclipuri false de terorism, într-o campanie secretă de propagandă.

Firma de PR Bell Pottinger, cunoscută pentru gama sa de clienţi controversaţi, printre care guvernul saudit și fundația dictatorului chilian Augusto Pinochet, a lucrat între 2007 şi 2011 cu armata Statelor Unite, informează Biroul de Investigaţii Jurnalistice, potrivit Russia Today.

Scopul contractului semnat între Pentagon şi Bell Pottinger a fost propaganda favorabilă războiului împotriva terorismului în presa internaţională. Legislaţia americană interzice guvernului utilizarea propagandei asupra populației, dar documentele arată că Pentagonul a plătit 540 de milioane de dolari în contul firmei Bell Pottinger, între 2007 și 2011, iar în 2006 în contul firmei au fost virate alte 120 de milioane de dolari.

Operațiunea Bell Pottinger a început la scurt timp după invazia americana în Irak și a fost însărcinată cu promovarea „alegerilor democratice” şi cu implementarea operațiunilor psihologice de control. Atât Casa Albă și cât şi generalul David Petraeus, fostul director CIA care a împărtășit informații clasificate cu amanta sa, au semnat cu privire la conținutul produs de agenție.

Fostul angajat al firmei de PR, Martin Wells, a dezvăluit Biroului de Investigaţii Jurnalistice modul în care el a lucrat în Irak, după ce a fost angajat ca editor video de către Bell Pottinger. În mai puţin de 48 de ore, Martin Wells a aterizat în Bagdad pentru a edita, la baza Camp Victory, conținutul video al „operațiunilor psihologice” secrete.

Firma a creat anunţuri TV negative despre Al-Qaida precum și conținut specific pentru a da impresia telespectatorilor că imaginile sunt filmate de o televiziune arabă. Echipajele au fost trimise ca să filmeze bombardamente, folosind calitate scăzută a imaginilor. Apoi firma le-a modificat şi le-a transformat în secvenţe de ştiri video. Angajaților li s-au dat instrucțiuni specifice pentru a crea videoclipuri.

„Trebuie să facem acest tip de video şi să folosim imagini cu Al-Qaeda. Avem nevoie ca videoul să dureze 10 minute, să fie în acest format de fișier și să fie codificat în acest mod”, li s-a spus jurnaliştilor.

Pentagonul a confirmat faptul că firma de PR a lucrat pentru armată în cadrul Information Operations Task Force (IOTF) privind crearea de conținut jurnalistic. Firma a lucrat, de asemenea, în cadrul Psychological Operations Joint Task Force (JPOTF). Pentagonul a menţionat că nu poate comenta mai mult cu privire la operațiunile JPOTF.

sursa: Sputnik Moldova-România

Navighează dupa cuvinte-cheie: , ,