Se rupe lanțul de iubire Elon Musk – China?

17:13, 10 februarie 2021 | Actual, Economie, Externe | 355 vizualizări | Nu există niciun comentariu Autor:

Patronul Tesla a petrecut ultimii ani încercând să cucerească China, adică cea mai mare piață auto din lume. Acum, compania sa pare să supere puternicele autorități de reglementare din Beijing.

Producătorul de vehicule electrice a fost convocat de cinci agenții de reglementare chineze pentru a răspunde la întrebări cu privire la calitatea mașinilor sale Model 3 fabricate în Shanghai: incendii ale bateriilor, “accelerații neașteptate” și probleme în actualizările de software. Întâlnirea este îngrijorătoare pentru Musk. Tesla a reușit să evite până acum restricțiile impuse rivalilor globali care încearcă să facă afaceri pe pământ chinez, notează CNN. În 2019, compania și-a deschis cu mare fanfară uzina(Gigafactory) din Shanghai, iar China reprezintă acum o cincime din veniturile sale.  Premierul Li Keqiang chiar a spus odată că ar fi fericit să îi ofere lui Musk o „Green Card” a Chinei după ce antreprenorul american a spus că „iubește foarte mult” această țară. Dar, în ultimele luni, percepția Tesla în China anunță o schimbare de ton din partea autorităților.”Vom respecta cu strictețe legile și reglementările chineze și vom respecta întotdeauna drepturile consumatorilor”, au informat reprezentanții Tesla, potrivit Reuters. Nu este clar dacă autoritățile de reglementare intenționează să-l pedepsească pe Elon Musk – sau să schimbe ceva despre modul în care Tesla operează în țară – dar pare un avertisment că miliardarul trebuie să joace după regulile Beijingului, comentează  Dan Ives, analist tehnologic la Wedbush Securities. „Deși Tesla este, fără îndoială, cea mai activă companie din SUA privind investițiile în China, producătorul auto din Silicon Valley este departe de a înțelege consumatorii chinezi”, a scris cotidianul Global Times, controlat de stat, citând rapoartele despre problemele tehnice ale mașinilor lor. Dar presiunea de reglementarea nu este singura problemă pentru Tesla –  concurența chineză devine acerbă. Producători autohtoni precum BYD, Nio, Geely și Xpeng câștigă tot mai mulți clienți. În cele din urmă, Beijingul are propriile ambiții de a conduce în tehnologie și în alte domenii. Mai neted spus: odată ce companiile chineze sunt competitive, țara nu mai are nevoie de firme străine.

Sursa: https://www.national.ro