învățământul de tip clasic

Învățământul de tip clasic, soluția pentru renașterea școlii românești

15:52, 9 octombrie 2019 | Opinii | 324 vizualizări | Nu există niciun comentariu Autor:

Revenirea la învățământul de tip clasic este soluția pentru ca școala românească să intre pe făgașul normal, astfel încât să reușim să ne cultivăm singuri inteligența de care avem nevoie pentru a funcționa ca națiune, ca țară, scrie Mircea Platon într-o analiză pentru Ziarul Lumina, citat de Activenews.ro.

Potrivit scriitorului Mircea Platon , ideea de a destructura și „reforma” la nesfârșit învățământul românesc este „una care va priva pe beneficiarii lui, cei care mâine vor conduce această țară, în cazul în care vor mai rămâne până la maturitate în ea, de bazele și criteriile unor judecăți corecte, sigure, obiective”.

Învățământul de tip clasic

Totodată, subliniază Mircea Platon, soluția pentru revigorarea învăță­mântului românesc nu este importul modelelor occidentale, deoarece „noi nu avem resursele pentru a importa oameni inteligenți așa cum se petrece în Apus”.

„Dacă societatea occidentală încă funcțio­nează, aceasta încă se întâmplă datorită exodului creierelor venite din țările slab dezvoltate. Inteli­gența importată este cea care plombează lipsurile învăță­mântului occidental. Am ajuns în punctul în care trebuie să ne cultivăm singuri inteligența de care avem nevoie pentru a funcționa ca națiune, ca țară. Fără revenirea la învăță­mântul de tip clasic școala nu va intra pe făgașul normal. Dacă dăm la o parte bagajul ideologic cu care ne-am pricopsit în perioada comunistă, vom descoperi că școala românească are un pedigree mai mult decât onorabil. Pe acesta trebuie să-l avem în vedere și lucrurile se vor îndrepta”, explică Mircea Platon. 
Scriitorul Mircea Platon menționează că un sistem de învățământ nu are rolul de a produce marfă pentru export, fiindcă oamenii nu pot fi o marfă, deși sistemul global tinde spre acest model. Tinerii nu trebuie să învețe pentru a deveni marfă de export, concluzionează Mircea Platon.

Navighează dupa cuvinte-cheie: ,