Revoluția tehnologică și degradarea omului

16:49, 7 iulie 2021 | | 552 vizualizări | Nu există niciun comentariu Autor:

(Din cartea lui Olivier Babeau ”Noua Dezordine Digitală”, Paris, 2020)

Noile straie ale totalitarismului, care ne oferă toate rețetele posibile, sunt verzi[1]. Nu este vorba doar de a aduce critici capitalismului, ci de ceva mult mai profund, de a pune capăt liberului arbitru, perceput drept cauză esențială a unui apropiat sfârșit al lumii. Și de aici care ar fi soluția logică? O încadrare a tuturor comportamentelor. Cel mai uimitor e faptul că pe rețelele de socializare un astfel de proiect înfricoșător întâmpină o susținere foarte semnificativă. Toată această critică dezlănțuie diverse forme de răspunsuri violente, care se învârt în jurul ideii precum că ”noi înșine suntem vinovați” și că ”nu există alternativă”; iar în anumite cazuri extreme comentatorii susțin că tot ce are mai bun de făcut umanitatea este pur și simplu să dispară. Divinizării naturii îi corespunde  un dispreț asumat față de persoana umană[2]. Ieri era justificată eliminarea unor indivizi în numele poporului. Astăzi se dorește același lucru în numele Gaia[3] (sau Geea). Rezultatul, în ceea ce privește mormintele comune, foametea și tot felul de orori, este prea bine cunoscut. Jean-François Revel[4] a scris în acest sens cu clarviziune: ”Lunga tradiție a operei utopiștilor atestă un adevăr: tentația totalitară, sub masca demonului Binelui, este o constantă.  Ea întodeauna a fost și este în conflict cu aspirația spre liberate”.

Tehnologia ar fi trebuit să ajute la eliminarea tentațiilor totalitare. Mulțimea urma să ridiculizeze extremele, restabilind bunul simț. S-a crezut că punerea la dispoziție a tuturor informațiilor va permite difuzarea cunoștințelor științifice.

Noi nu am înțeles amploarea dezordinii informaționale. Dintre toate forțele care creează confuzia, niciuna nu e mai puternică decât rețelele sociale. (…)

Traducere și note de subsol – Iurie Roșca

[1] Aluzie la ideologia ecologistă, la mitul climatismului, la catastrofismul indus de elitele globaliste sub pretextul degradării mediului ambiat, acestea fiind elemente ale unei strategii de reducere a populației plaentei,  a deindustrializării, a desființării statelor naționale și de instituire a unie guvernanțe globale în cadrul Noii Ordini Mondiale.

[2] De aici și idei aberante precum ”drepturile animalelor”, ”antispecismul” care degradează omul ca și cunună a creației divine la nivelul oricărui organism primar. Mai rău, prezența omului este considerată nefastă pentru natură.  E un soi de panteism, de neopăgânism modern care se încadrează în ideologia ecologismului, a încălzirii climatice, a deindustrializării, dar și a depopulării.

[3] Geea (sau Gaia) era în mitologia greacă personificarea Pământului. Este considerată în vechime drept element primordial din care se trăgeau toți ceilalți zei. În mitologia latină ea capătă numele de Terra. Ea are și sensul unui principiu matriarhal al teogoniei caracteristice societăților arhanice, reluat la ora actuală de către curentele neopăgâne ca semn de contestare a principiului patriarhal pe care s-au întemeiat societățile tradiționale.  De aici și feminismul cu toate derivatele sale precum sexismul, machismul (șovinismul masculin) și întregul șir de aberații ale „corectitudinii politice” ca expresie a inversării valorilor. Marxismul cultural propagă ideea că femeia (căreia i se atribuie rolul noului proletariat) este prin definiție oprimată de către bărbat (care e un soi de nouă burghezie sau clasă exploatatoare) și prin urmare trebuie să se emancipeze, distrugând dominația acestuia. Anume astfel se prezintă ideologia progresismului, clocită în cercurile atitradiționale ale globaliștilor, care impusă în societățiloe noastre de către ”rețelele Soros” și de întreaga cohortă de activiști civici și gazetari finanțați din granturile occidentale.

[4] Jean-François Revel a fost un filosof, scriitor și ziarist francez, membru al Academiei Franceze, figură de prim rang al anticonformismului în rândurile intelectualității franceze, virulent adversar al totalitarismului sub orice formă (Wikipedia).