Aleksandr Dughin: Sfânta Alianţă

15:51, 27 septembrie 2016 | Opinii | 1313 vizualizări | Un comentariu | Autor:
Adresa scurtă: http://flux.md/SxvpR

Continuăm traducerea şi publicarea celor mai puternice intervenţii ale acestui filosof rus în cadrul emisiunii sale TV „Directiva lui Dughin”, difuzate la postul de televiziune „Ţarigrad” şi publicate pe saitul www.katehon.com.

La 26 septembrie 1815 Austria, Prusia şi Imperiul Rus au semnat la Paris acordul de creare a Sfintei Alianţe. Aceasta idee a materializat proiectele împăratului rus Aleksandr Întâiul.

Sfânta Alianţă, La Sainte-Alliance, a reprezentat un proiect de o importanţă excepţională, acesta având câteva dimensiuni.

Sub aspect geopolitic el a reprezentat iniţiativa de a uni statele continentale într-un bloc strategic comun. După victoria asupra lui Napoleon, care râvnea să unească Europa în jurul Franţei, împăratul rus le-a propus ţărilor continentale ale Europei un alt model de unire strategică. La baza ei era ideea unei alianţe a Rusiei cu ţările germane Prusia şi Austria. Prin intermediul Sfintei Alianţe Rusia ieşea în prim-planul structurii securităţii europene. Ea îşi asigura o poziţie privilegiată în concertul marilor puteri.

Sfânta Alianţă nu doar consolida rezultatele Congresului de la Viena, care trăgea o linie de totalizare sub înfrângerile Franţei lui Napoleon, ci şi formula un plan pentru viitorului Europei, unde urma să domine Tradiţia, pacea şi cooperarea între societăţile creştine şi monarhice.

Vezi și  Totalitarismul elitar

Ulterior la această Sfântă Alianţă au aderat practic toate monarhiile europene, cu excepţia Marii Britanii, care înţelegea prea bine că realizarea unui asemenea proiect reduce la zero aspiraţia Angliei de a conduce întreaga Europă. Deşi Anglia nu-şi putea permite să renunţe la participarea la Sânta Alianţă, ea continua să tindă să o limiteze în fel şi chip şi chiar să o destrame definitiv.

Dimensiunea ideologică a Sfintei Alianţe este una şi mai valoroasă. Aleksandr Întâiul vedea într-o astfel de unire crearea ultimei redute de apărare în faţa Modernităţii, care îşi declanşase ofensiva împotriva Europei. Europa a resimţit efectele modernizării, ale democraţiei, ale capitalismului şi ale distrugerii valorilor creştine după Revoluţia Franceză şi în mod special în perioada lui Napoleon, care era un purtător al aceloraşi tendinţe, doar că sub acoperirea unei coroane imperiale  de paiaţă. Conservatorii secolului XIX priveau epoca modernă ca pe sosirea veacului antihristului. Însă misiunea unui împărat creştin în accepţia ortodoxă, bizantină consta anume în faptul de a fi katechon, care apără lumea de venirea antihristului.

Vezi și  Poate fi întemeiată Uniunea Europeană pe constrângere?

Fiind influenţat de ideologia bizantină şi aplicând ideea de katechon la zguduirile revoluţionare ale Europei secolului XIX, Aleksandr Întâiul a avansat un proiect de o valoare covârşitoare. Un proiect nu doar al acelui secol, ci şi a tuturor ultimelor veacuri. În faţa antihristului lumii moderne care îşi făcuse apariţia, toate monarhiile Europei urmau să-şi conştientizeze propria menire şi să strângă rândurile împotriva unui duşman comun. Faţa acestui duşman era la vedere: masonii, liberalii, democraţii revoluţionari, socialiştii. Această reţea penetrase societăţile europene, distrugea tradiţia de viaţă creştină, submina temeliile Bisericii, pregătea comploturi politice şi asasinate, învrăjbea popoarele europene. Scopul urmărit era nimicirea civilizaţiei creştine şi a Tradiţiei, şi edificarea pe ruinele acesteia a civilizaţiei antihristului în frunte cu un Guvern Mondial.

Sfânta Alianţă era chemată să consolideze forţele Tradiţiei şi să determine monarhii europeni să revină la îndeplinirea misiunii lor supreme – apărarea creştinătăţii, a originilor culturale greco-romane, a popoarelor şi societăţilor care le-au fost încredinţate spre oblăduire în faţa pericolului morţii şi a duşmanului neamului omenesc.

Vezi și  European sau UEuropean?

Şi chiar dacă Sfânta Alianţă n-a avut parte decât de o existenţă scurtă, fiind surpată prin uneltirile englezilor şi ale acelor forţe, împotriva cărora era îndreptată, acest proiect îşi păstrează pe de-a-ntregul valoarea până în zilele noastre. Dacă e să observăm cât de departe a avansat civilizaţia antihristului timp de două secole ce s-au scurs din momentul semnării acestui acord, ţi se ridică părul măciucă. Nu mai există deja nici imperiile europene, nici monarhiile sacre, iar societăţile europene îşi pierd într-un ritm vertiginos ultimele legături cu creştinismul. Instituţiile tradiţionale se prăbuşesc. Cultura, dar şi ştiinţa, care a ajuns în pragul creării unor homunculuşi şi golemi, demonstrează nişte manifestări ale iadului adevărat, care, iată, devine realitate.

P.S.: Monarhiile europene şi-au încetat existenţa, dar Sfânta Alianţă rămâne vie ca idee, ca proiect, ca un orizont al viitorului. Există doar două tabere – tabăra Sfintei Alianţe, adică a Tradiţiei, şi tabăra antihristului, adică a timpurilor noi, a Modernităţii şi a Postmodernităţii.  A treia cale nu există.

26 septembrie 2016

Traducere de Iurie Roşca

Articole relevante

Neamul între ideologii şi condiţia de om
accesări 548
Din păcate, opoziţia tranşantă dintre „moldovenism” şi „românism” a devenit o permanenţă a conştiinţei sociale a populaţiei Republicii Moldova şi este...
Ilie Șerbănescu: România, o colonie la periferia Europei (5)
accesări 1184
5. O rată de depopulare consemnată doar în războaie Suntem la fel de afectați ca și România și la capitolul prăbușire demografică. Doar că, de regulă...
Manifestul Alianţei Revoluţionare Globale (6)
accesări 912
Program, principii, strategie Partea a VI-a. Structura Alianței Revoluționare Globale 1. Drept subiect al noii revoluții mondiale trebuie să devin...
Ilie Șerbănescu: România, o colonie la periferia Europei (18)
accesări 722
18. La zece ani de la aderarea la UE, România este o ruină economică Încă o dată, în atenția euroentuziaștilor oficiali de la Chișinău și a eurolatri...
Ilie Șerbănescu: România, o colonie la periferia Europei (7)
accesări 1060
7. Ciocoii vechi și ciocoii noi, la ei ca și la noi Radiografia societății românești pe care o face autorul și maniera extrem de exactă de a descrie ...
Manifestul Alianţei Revoluţionare Globale (3)
accesări 1078
Partea a III-a. Imperativul revoluției În fața actualei stări de lucruri, conștientizate ca un rău intolerabil, ca o patologie și o situație ce c...
Ilie Șerbănescu: România, o colonie la periferia Europei (19)
accesări 761
19. Pământul strămoșesc – pradă pentru străini În istoria recentă a României există o zi care ar trebui marcată cu negru în calendar. Este vorba desp...
Furtună în Biserica Suedeză. Campania #MittKors ia amploare
accesări 1240
În Suedia, trei jurnaliste au inițiat o campanie numită Mitt Kors (Crucea mea), ca protest la prigonirea creştinilor în lume. Ele au fost revoltate de...
Alexandr Dughin: Imaginea unei lumi normale
accesări 2657
Continuăm să publicăm fragmente din lucrarea „Misiunea Eurasianistă. O introducere în eurasianism”, care urmează să apară în curând la o editură din R...

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Ioan D, 2 octombrie 2016 la 21:32

    Concis, consistent și clar spus.